Avia café v Brně

17.08.09

Chilli Menu: Minutky

Autentický přepis pátečního rozhovoru přes icq s kamarádkou. Kopíruji s jejím souhlasem:  

Nikulína:
Avia café

Julie:
jo to znám dobře

Nikulína:
těšila jsem se jak blázen, kámoška to vymyslela, prý tam skvěle a čerstvě vaří

Julie (13:31:52 14/08/2009)
a?

Nikulína:
přišla jsem ve 12.20, kamarádka 12.25, objednávka 12.38, pití 12.50

Nikulína:
odchod 13.10, hladová!!!!!!!

Nikulína:
když jsme se po 13. hodině začaly pídit po jídle, pan létající číšník (obsazeno 10 stolů) zmateně cosi kdesi a pak nám přišel oznámit, že kuchař ten lístek s naší objednávkou ztratil, takže dnešní oběd – velká kofola

Nikulína:
mně bylo toho kluka chvíli líto, lítal jako hadr na holi… ale to je fakt mazec

Má k tomu někdo nějakou teorii? Vlastní zkušenost? Já bývám většinou maximálně spokojená, ale já nejsem objektivní,  mě už tam znají…  

Komentáře: 13 “Avia café v Brně”

  1. Jan Pospíšil

    V Avii jsem byl zatím jednou a byl jsem velmi spokojen. Nejsem gurmán a do lepší restaurace se skoro nedostanu, ale oproti běžným restauracím v centru Brna to byl neskutečný rozdíl.
    Možná jsme měli štěstí, ale bylo skoro prázdno, obsazené byly tak tři čtyři stoly. Pan číšník byl pravda trochu nervozní a zmatený, ale všechno zvládl výborně. Navíc mu pomáhala sličná slečna servírka.
    Jídlo nám nosili v rozumném čase od objednávky a bylo velmi chutné.
    Příští týden tam mám v plánu vyvézt maminku a sestru, tak uvidíme.

  2. ChilliJulie

    Jane, a co jste měli k jídlu a jak vám to chutnalo? Ano, obsluha v Avii je už legendární. Někdy roztržitá, někdy zapomíná, nestíhá. Ale, tak nějak to to dobré jídlo a prostředí nějak vybalancuje ve spokojensot, alespoň u mě. Mně se ty holky studentky tam docela líbí, beru to jako kolorit.

  3. Jan Pospíšil

    Kolega Jakub si dal plněné lilky (ochutnal jsem a ten sýr vevnitř byl mňam), risotto s hruškou a gorgonzolou (? aspoň myslím. I z toho jsem uždibl a bylo to zajímavé) a na závěr tiramisu (o to se nepodělil, chrťák jeden!).

    Já měl fazolovo-rajčatovou polévku (bál jsem se, že bude nudná, ale podivným způsobem chutnala jako od maminky. I přesto, že maminka nikdy nic takového nevaří :) ) a drůběží játra na bílém víně a šalvěji s polentou. (pro mne dost neobvyklá chuť. Zajímavá, ale po chvíli možná až trochu moc výrazná)
    Jako dezert jsem si dal limetkový dort a byl úžasný – samotné tělo bylo příjemně (a nepřekvapivě) limetkové. Lehce nakyslá smetana a slaďounké nitky něčeho neidentifikovatelného (mohly to být proužky pomerančové kůry, ale to bych hádal) navrch to skvěle doplnily.

    Když jste zmínila prostředí, to na mne působilo moc dobře. Opravdu to má takovou kostelní atmosféru, možná trochu smíšenou s pocitem ospalé nádražní haly v malém městě. Nerušila mne otravná hudba z rádia a byl tam příjemný chládek.

    Už se nemůžu dočkat příštího úterý! ;)

  4. arny71

    Já tam byl dneska, shodou okolností jsem si před tím přečetl tyhle minutky, tak jsem byl zvědavý, co mě tam čeká…
    Byli jsme tam s manželkou na pozdním obědě, přišli jsme chvilku před třetí, odcházeli za hoďku a půl a byli jsme maximálně spokojení. :) Já měl Pollo (roládu z kuřecích stehýnek a mletého masa + polentu s rozmarýnem, manželka risotto s lanýžovým olejem a cibulkou. Oboje výborné, polenta možná mohla být o chlup teplejší, ale já snesu dost teplá jídla… Jako předkrm bylo carpaccio z hovězí svíčkové s rukolou a parmazánem – výborné! Plátky tenké, maso vonělo a bylo šťavnaté.
    Obsluhoval černovlasý mladík, často kmital po sále a věnoval se nám dostatečně, nemůžu si stěžovat. Je fakt, že když jsme přišli, tak byly obsazeny jen 3 stoly. Později se to zaplnilo více, ale žádný problém s obsluhou jsem nezaznamenal. Takže když to sečtu: jídlo výborné, pivo Černá hora (mňam), obluha ochotná – byl jsem tam poprvé, ale určitě ne naposledy.

  5. Tomáš Javora

    Je mi líto, že Nikulína odešla od nás z Avie zklamána, rovněž mě mrzí, že Julie píše o naší obsluze jako o legendární. Nic naplat, nelze všechno dělat se stoprocentním výsledkem, pokud nejste nudící se milionář na penzi nebo manažer hotelového řetězce. My zkrátka jen za velmi přijatelné ceny vaříme jak nejlépe to lze. Budou-li k nám ve větším množství chodit hosté s nízkou tolerancí k takové snaze a s nachystanými stopkami, budou se jistě i nadále objevovat názory, že jsme příliš pomalí. Řešení je vždy po ruce -angažujeme více skvělých kuchařů a profesionální číšníky a zdražíme. Zatím však stále spoléháme na to, že většina našich hostů ocení náš systematický atak na zažitý český standard: levné avšak nekvalitní kontra kvalitní leč drahé. A stojím si za tím, že veškeré možnosti, kde lze v restauraci slevit, jsou prostředí a servis. A tam také zatím slevujeme. Ne abychom více vydělali ale aby si naši hosté mohli dopřát ty dobroty častěji. Na závěr, prosím, přijměte doporučení: zapoměňte na školní menzu a oběd mezi 12:15 a 12:45. Pokud vás zaměstnavatel nutí obědvat v půlhodinové pauze, balte si kvalitní svačinku s sebou a obědvejte až po práci nebo změňte zaměstnání.

  6. Dana Tantosh

    Ja jsem ta kamaradka, co obed s Nikulinou vymyslela…cela natesena jsem dobehla do Avia Cafe…hladova. Nicmene si dovolim upresnit casy: cisnikovi trvalo donest piti 25 minut a z kavárny jsme odchazely po 60 minutach bez jidla !!! To, ze ztratil nas listek a stydel se nam to dlouho po te, co jsme se ptaly na jidlo, prijit rict, uz vubec nechapu. Mohly jsme stihnout odejit driv a jinam. Nemam nic proti koncepci Avia Cafe, ale ani podruhe muj zazitek nebyl lepsi. Jidlo je opravdu dobre, ale na obed nechci cekat pokazde skoro hodinu v poloprazdnem zarizeni..

  7. arny71

    Ehm Dano, dotaz trošku offtopic: co ti brání se po 15 minutách číšníkovi připomenout, že jsi stále nedostala objednané jídlo/pití? Nějak nedokážu pochopit, že někdo dokáže čekat 25 minut na přinesení pití, aniž by se ozval. Když jsem tam byl já, tak stačil oční kontakt a zvednutá ruka.

    T. Javora: Já osobně nemám pocit, že by prostředí bylo nějak levné. Jednoduché a funkční, to ano, ale také vkusné.

  8. Dana Tantosh

    Samozrejme jsem se ptala, ale cisnik jen naznacil, ze prijde hned…nepomohlo ani mavani. Takze z toho nakonec bylo tech 25 minut u piti a pri dotazu na jidlo se to postupne prodluzovalo stejnym zpusobem, navic se stydel, ze ztratil listek…a urputne ho hledal po celem baru. A zas nerekl ani slovo. Prisel, az kdyz jsme chtely proste odejit.

  9. Nikulína

    Vážený pane Javoro, přiznám se, že mě Vaše reakce překvapila. Věřte mi, že rozhodně nepatřím k hostům vybaveným stopkami, ale pokud mě někdo nechá sedět v hospodě o hladu a žízni a s pohledem upřeným na hodiny (opravdu jsem seděla čelem k nim), pak se opravdu sledování času neubráníte.
    Koncept Vašeho podniku je veskrze sympatický, stejně jako vzhled „lokálu“.
    Moje stížnost nesměřovala ani ke kuchaři, řada těch, kdo přišli po nás, dostala své jídlo v poměrně standardním čase.
    Mé výhrady se týkají pouze a jedině obsluhy – jeden mladík na prostor zřejmě nestačil a docházelo tak ke zmatkům typu ztracená objednávka.
    Jinak já i řada mých přátel jsme si obdobím „pinglování“ prošli. Proto vím, že i „levná“ studentská obsluha může být kvalitní – respektive rychlá.
    Snad se shodneme na tom, že doba kolem poledního (tedy cca mezi 11.30 a 13.30) je obecně pokládána za obvyklý čas k obědu. A řada pracujících (možná vás to překvapí) v tuto dobu také obědvá.
    Nechat v tomto časovém horizontu lítat po place jediného nebožáka bez pomoci, je od šéfa krajně neohleduplné. Zažila jsem majitele restaurace, který když mu přes poledne vypadl jeden číšník a nesehnal za něj náhradu, roznášel talíře sám.
    Tenhle člověk navíc nepatřil mezi nejzkušenější – i to je důvod, proč neměl být ponechán, aby se v poledním stresu takhle vykoupal.
    Pokud ke svým lidem přistupujete takto, berete je jako „levnou a nekvalitní“ pracovní sílu, klobouk dolů před nimi, že jsou ochotni u vás lítat jako hadr na holi s takovým posudkem.
    A pokud je ve Vašem podniku pomalá obsluha standardem, rozhodně Vám nic neudělá, když na okraj jídelního lístku napíšete omluvu ve smyslu: „příprava kvalitního jídla si žádá svůj čas, proto omluvte delší dobu čekání na Vaši objednávku“. I takové drobnosti dělají kvalitní podnik.
    Nevíte-li ale ani tohle, pak Vám přeji hodně štěstí ve Vašem úsilí, budete ho potřebovat. Tedy nejste-li nudícím se milionářem.

  10. Tomáš Javora

    Vážená Nikulíno,
    souhlasím s Vámi, že studenti nejsou (nemusejí být) nekvalitní, levní však samozřejmě a logicky jsou a z toho vychází náš koncept. Realizace se od spuštění kuchyně v březnu t.r. vyvíjí, což je spojeno s řadou zakopnutí -je to přecejen náš první restaurant.
    Přání štěstí od Vás proto rád přijímám a pokud Vás to pobaví, jsem naprostý amatér, co se gastronomie týká (opravdu bych Vám nepřál mě ani zdáli vidět roznášet talíře, byť coby záskok). Mám však ideály a cíle inspirované osvícenými vzory. Nekoukám se totiž, za kolik mají za rohem menu ale co lidi chtějí a nabízejí v Holandsku či Itálii a to pak nabízím v Brně. I méně majetní češi si (i přes převažující názor v naší společnosti „hospodští jsou póvl“) zaslouží jistě lepší jídlo než dosud bylo v dostupných relacích servírováno.
    Omlouvám se Vám tedy za prodělanou a tolik diskutovanou časovou a nervovou újmu a ujišťuji Vás, že již v době, kdy jste první přípěvek psala, situaci jsme intenzivně řešili. Jistě nyní náš provoz, co se týká rychlosti a kvality obsluhy, snese srovnání s většinou ostatních v podobné cenové relaci.
    Bude mi ctí, když se někdy znovu odhodláte a přesvědčíte se.
    Na závěr mi to nedá a vrátím se ještě jednou k Vašemu textu, jehož celá polovina, věnující se rozboru nepochopené formulace „nekvalitní studenti“ a formulace na závěr „Nevíte-li ale ani tohle,…“ mi skutečně připadá neadekvátní -nejste naladěna až příliš negativně? To by byla škoda.
    Tomáš Javora

  11. Tomáš Javora

    Vážená Dano,
    vaše formulace o opakovaném téměř hodinovém čekání v poloprázdném zařízení si beru k srdci a i Vám přeji mnoho úspěchů v práci. A hlavně klid -nejhorší je totiž smrt z vyděšení.
    Tomáš Javora

  12. Tomáš Javora

    Vážené arny71,
    Vaše poznámka -“Já osobně nemám pocit, že by prostředí bylo nějak levné. Jednoduché a funkční, to ano, ale také vkusné.“- mě velmi těší. Málokdo si totiž uvědomí, že vedle skvělého týmu šéfkuchaře Procházky má Avia ještě tu přednost, že sídlí v prostoru, který ji posouvá mimo dosah chápání většiny těch hostů, pro které není stavěna. Tedy jinými slovy, to prostředí považujeme za druhý zásadní benefit podniku. To lze vyčíst mezi řádky i z webu Avie. Označením „slevit“ zde nemyslím pejorativní snížení hodnoty. Mám na mysli skutečné investice do rekonstrukce a inventáře, přičemž při „stavbě“ byly víceméně pouze likvidovány nánosy. To je totiž ideální způsob jak ještě stále lze v Brně ve vybraných budovách docílit excelentního interieru s poměrně nízkými náklady. Stačí vidět pod sádrokarton, polystyren a umělou dýhu z posledních dvaceti let a očistit odkaz architektů první republiky. Výsledný dojem je zejména zde logicky velkolepý (a dokonce příjemný!), ovšem jak jsem uvedl na začátku, ne každý si to je schopen či ochoten uvědomit. Prostor a stylová čistota je dosud zhusta chápána jako nedostatek. Snad je to kolektivní psychická výchylka způsobená dlouhodobým skrytě klaustrofobním prožitkem ze 70. a 80. let, který mnozí z nás absolvovali v dětství a mládí v bytech svých rodičů.
    Podobně jako v jiném svém příspěvku do této diskuse tedy i zde znovu tvrdím (ovšem srozumitelnější formou, bych nebudil plané diskuse): levné nemusí být nutně nekvalitní a aby bylo něco kvalitní, nemusí to být nutně drahé. Stačí mít pochopení, odhalit, co že mi to tu vlastně nabízejí a nehledat neustále chyby. To totiž zavání malostí.
    Tedy děkuji za prostor, daný vaší poznámkou.
    Tomáš Javora

  13. ChilliJulie

    Tomáši, díky za všechny Tvoje příspěvky. Jedna z motivací, proč provozuji tento blog je i ta, že dávám prostor jedné i druhé straně, a daří se to. O Avii ještě bude řeč, chystám to tady už dlouho a trvalý nedostatek času mi v tom brání, potvora :) ) Takže nebudu to psát sem do komentářů, ale na homepage. Vydržte prosím, já na tom makám…

Co si myslíte vy?

Vždy čerstvé komentáře